RECENZJA "Siedem minut po północy" - Patrick Ness

Tytuł: Siedem minut po północy
Tytuł orginału: A Monster Calls
Autor: Patrick Ness
Wydawnictwo: Papierowy księżyc
Data premiery: 5.05.2011 r.


Patrick Ness napisał 40 książek, ja przeczytałam tylko jedną z nich, która jest wspaniała.

Książka opowiada o Conorze O'Malley'u, na którego nikt nie zwraca szczególnej uwagi. Jeden wyjątek, który go wyróżnia to, to, że Jego matka jest chora na raka, a ojciec wyjechał do Ameryki i mieszka tam ze swoją nową rodziną. Ma jeszcze babcie, lecz oprócz nich nie ma już nikogo...

Conor ma co noc ten sam koszmar, o którym nigdy nikomu nie powiedział.

Pewnej nocy do Conor'a przychodzi potwór, który wygląda jak drzewo. Potwór mówi mu, że będzie do niego przychodził przez kolejne noce i opowie mu trzy opowieści, a on będzie musiał mu opowiedzieć czwartą, która ma być "prawdą".


Postanowiłam przeczytać tę książkę, ponieważ moja przyjaciółka (do której link bloga będzie poniżej) powiedziała: "Musisz przeczytać tę książkę." Tak też zrobiłam i zakochałam się w niej tak samo jak ona. Jest to najlepsza książka jaką przeczytałam w tym roku.

Zostało wydane również ilustrowane wydanie. Ilustrował je Jim Kay, który również jest autorem grafik do ilustrowanych wydań serii o Harrym Potterze.

Książka doczekała się swojej ekranizacji w 2016 roku.

✯✯✯✯✯✯✯✯✯✯

[Ciekawostka] - Książka została napisana na podstawie pomysłu Siobhan Dowd, która zmarła przed wcześnie ze względu na raka.


Mam nadzieje, że ta pierwsza recenzja tutaj Wam się spodobała. Na razie będę pisać krótsze recenzje, ponieważ nie umiem się jeszcze wystarczająco rozpisać:) Jeszcze raz zachęcam Was do przeczytania tej książki.

Blog Julii: http://bookswithoutlove.blogspot.de/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

# 2 BOOK HAUL I WAKACJE, WAKACJE

RECENZJA "PAX" - SARA PENNYPACKER

Letni BOOK TAG